Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Wojciechowicz: Budowa metra to dla nas priorytet

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
07-10-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Wojciechowicz: Budowa metra to dla nas priorytet
fot. JM
Dalsze, brakujące odcinki II linii metra zostaną zrealizowane w kolejnej perspektywie finansowej – zapewnia Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent Warszawy. Jednocześnie odrzuca zarzuty o zaniedbywanie rozwoju infrastruktury tramwajowej. – Wręcz przeciwnie. Nakłady są ogromne – przekonuje w rozmowie z "Transportem Publicznym" Wojciechowicz.

Witold Urbanowicz, Transport Publiczny: Kiedy pasażerowie będą mogli skorzystać z całej II linii? Czy jest szansa, że w kolejnej perspektywie finansowej UE?

 

Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent Warszawy: Zdecydowanie jest szansa. Jeżeli już mamy zapewnienie, że pieniądze [na dofinansowanie] będą, to praktycznie nic nie stoi na przeszkodzie, żeby inwestycję realizować w tej perspektywie do 2020 r. Prace projektowe na pozostałe sześć stacji są już zaawansowane, jeżeli chodzi o następne – to kwestia krótkiego czasu. Często się mówi, że w Chinach budują nie wiadomo ile kilometrów. Wszystko zależy od środków, my też byśmy mogli budować trzy linie naraz.

 

Nie będzie problemu z wkładem własnym w obecnej sytuacji budżetowej?

 

Nie, przy tym dofinansowaniu, powyżej 50%, nie ma problemu. Poza tym ta inwestycja to jest dla nas priorytet.

 

Jakie jeszcze inwestycje transportowe mają szansę zostać zrealizowane w kolejnej perspektywie?

 

Teraz przede wszystkim uruchomiliśmy i realizujemy tramwaj na Tarchomin. To jest niezwykle ważna inwestycja transportowa dla Białołęki. Rozważamy linie tramwajowe na Wilanów, do Dworca Zachodniego, na ulicy Modlińskiej. To są wszystkie inwestycje, które znajdują się w strategii. Będą uzależnione od możliwości finansowych i od tego, na ile zmodernizowany czy unowocześniony transport autobusowy będzie na tych kierunkach obsługiwał pasażerów.

Myślimy raczej o usprawnieniu komunikacji autobusowej, o jakichś bardziej zaawansowanych technologiach, jak elektryczne lub gazowe autobusy czy hybrydy. Linie autobusowe są też ważne w układzie transportowym. Poza tym są bardziej elastyczne – można łatwiej kierować w różne fragmenty miasta, które akurat potrzebują obsługi. Natomiast transport szynowy musi głównymi korytarzami przebiegać.

 

Często pojawiają się zarzuty, że tramwaje w Warszawie pod względem rozwoju infrastruktury są zaniedbane, zwłaszcza w porównaniu do Poznania czy Krakowa. Czy jest szansa, że to się zmieni?

 

Po pierwsze w ostatnich siedmiu latach spore pieniądze były wydatkowane na remonty: Trasa W-Z, osiem kilometrów trasy w Alejach Jerozolimskich, teraz będziemy ruszać ciąg Jana Pawła II – Popiełuszki. Te nakłady są ogromne, już nie wspominając przecież o tym, że kupiliśmy ponad 200 tramwajów niskopodłogowych.

 

Porównywanie się z Poznaniem jest może tyle niezasadne, że my budujemy siedmiokilometrowy odcinek metra, czyli transport szynowy – co by nie powiedzieć i jak by nie kochać tramwaju – jednak o jeszcze większym zaawansowaniu, który jest bezkolizyjny i bardziej wygodny dla pasażera. Nie da się porównać wkładu Warszawy w rozwój transportu szynowego do budowy jednej lub drugiej linii tramwajowej. A przypomnę, że my budujemy tramwaj na Tarchomin. 

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5